پنجشنبه 19 بهمن 1396 / 07:33|کد خبر : 3114|گروه : اجتماعي

نماینده مردم سقز و بانه:

اعتبار احداث دو "سد چومان" و "کانی گویژان" بانه در بودجه 97 قرار گرفت

اعتبار احداث دو "سد چومان" و "کانی گویژان" بانه در بودجه 97 قرار گرفت

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه از قرار گرفتن اعتبار مورد نیاز برای احداث دو "سد چومان" و "کانی گویژان" به منظور برطرف نمودن مشکل آب شرب شهرستان بانه، در بودجه 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر ؛ محسن بیگلری صبح امروز در آیین بهره برداری از پروژه آبرسانی اضطراری شهر بانه با اعلام این خبر گفت: علی رغم محدودیت هایی که امروزه در بحث احداث سدها در کشور وجود دارد اعتبارات لازم برای احداث دو سد چومان و کانی گویژان شهرستان بانه در ردیف اعتباری بودجه 97 وارد شده است.

وی هدف عمده از احداث این دو سد را برطرف کردن بحران کم آبی در شهرستان بانه عنوان کرد و افزود: کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی این دو سد انجام شده و طرح توجیهی آن آماده است که در آینده نزدیک عملیات احداث این دو سد اجرایی خواهد شد.

بیگلری همچنین از اخذ دستور تخصیص اعتبار برای توسعه راه سقز - بانه در مسیر آیچی تا تموغه نیز خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه هم مبلغ 320 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه با بیان اینکه بخش هایی از محور سقز - بانه از هر دو طرف بصورت سه بانده و چهار بنده اجرا شده است خاطرنشان کرد: در نظر داریم که حدود 10 کیلومتر دیگر هم از مسیر روستای سبدلو به طرف گردنه خان را هم تعریض کنیم.

نماینده مردم سقز و بانه در ادامه سخنان خود با اشاره به تصمیم یکطرفه دولت مرکزی عراق مبنی بر مسدود کردن بازارچه مرزی سیران بند گفت: با تلاش و رایزنی هایی که از طریق استانداری کردستان و فرماندار بانه صورت گرفت توانستیم نظر مساعد دولت مرکزی عراق را مبنی بر تداوم فعالیت این بازارچه مرزی جلب کنیم.

وی تصریح کرد: علی رغم این اقدام؛ مجوز ادامه فعالیت دو معبر موقت کولبری هنگه ژال و گله سوره بانه نیز را هم اخذ کردیم و این دو معبر موقت نیر تا اطلاع ثانوی بازگشایی شدند و مبادلات مرزی از طریق این دو معبر موقت نیر همچنان ادامه دارد.



برچسب ها :

بانهسد چومانكاني گويژاننمايندهارباباخبربيگلري

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی